پنج شنبه 06ارديبهشت 1403

خميس 17 شوال 1445

Thursday 25 April 2024

بیش از 15 هزار ناشر از پرداخت مالیات معاف هستند

تعداد نمایش : (214) تاریخ انتشار : 1397/02/30

محمود آموزگار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با توجه به معافیت ناشران از پرداخت مالیات، آنان باید اظهارنامه مالیاتی را به موقع تنظیم کنند.
وی اظهار کرد: بر اساس قانون معافیت موسسات انتشاراتی و کتابفروشان از پرداخت مالیات، اشخاص حقیقی و یا حقوقی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز فعالیت دارند از پرداخت مالیات بر درآمد فعالیتهای انتشاراتی معاف هستند.
آموزگار با بیان اینکه اوضاع کتاب و کتابخوانی در کشور خوب نیست، اظهار کرد: اکنون وضعیت کتابخوانی در کشور بهتر نشده و ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا، با رونق کم مطالعه کتاب از سوی افراد جامعه رو به رو است.
وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت نیازسنجی در حوزه نشر، ادامه داد: ناشران باید با سلایق مردم در حوزه کتاب آشنا شوند تا بتوانند کتاب هایی متناسب با سلایق آن ها منتشر و عرضه کنند.
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، بی رونقی کتابخوانی در کشور را نوعی هدر رفت سرمایه دانست و تصریح کرد: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، یک عزم همگانی می طلبد و تقویت ناشران در زمینه نشر و تبلیغات کتاب امری ضروریست.
آموزگار، نقش خانواده را نیز در ترویج فرهنگ کتابخوانی مهم دانست و گفت: محیط و شرایط خانواده، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتابها و نشریات قابل دسترس، می تواند گام موثری در تقویت و گسترش فرهنگ کتابخوانی باشد.

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی