پنج شنبه 09فروردين 1403

خميس 19 رمضان 1445

Thursday 28 March 2024

سمیناری برای حراست از مالکیت فکری

تعداد نمایش : (532) تاریخ انتشار : 1397/05/16

برای اولین بار و به همت اتاق بازرگانی خراسان رضوی سمینار مالکیت فکری و معنوی با حضور مدیران دستگاههای اجرایی، فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه قضایی استان در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار می‌شود.

مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون قضایی اتاق بازرگانی خراسان رضوی در این‌باره به دنیای اقتصاد گفت: در کمیسیون قضایی اتاق بازرگانی کمیته‌های مختلفی را برای بررسی موضوعات مربوط به این حوزه تشکیل دادیم و یکی از آنها کمیته مالکیت فکری است؛ این کمیته با اساتید و مدیران مرتبط رایزنیهای مختلفی انجام داده و قرار شد سمینار مالکیت فکری را در استان برگزار کند.

وی با ابراز تاسف از عدم رعایت مالکیت فکری و معنوی و علائم و اختراعات در بسیاری از موارد، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری چنین سمیناری به سمتی برویم که این مالکیتها در استان و کشور به خوبی رعایت شود. مالکیت فکری در همه جای دنیا دارای قوانینی است و مقرراتی برای حفظ علائم و نشانه‌ها و ایده‌های افراد وجود دارد اما متاسفانه در ایران به این موضوع چندان پرداخته نشده است؛ از فکر و ایده افراد، علائم و نشانه‌ها و... بدون اجازه استفاده می‌شود و در جلوگیری از این موضوع نه قوانین سفت و سختی داریم و نه خود افراد در صورت کپی‌برداری اثر و ایده‌شان از حقوقی که دارند به خوبی آگاهند.

بهاروند خاطرنشان کرد: در برگزاری سمینار مالکیت فکری سعی ما بر این بوده که از مدیران مرتبط اجرایی و مدیران و کارشناسان قضایی در کنار فعالان اقتصادی دعوت به عمل آوریم و امیدواریم با حضور اکثریت مدعوین این سمینار به خوبی برگزار شود و در حمایت از حقوق مالکیت فکری و معنوی افراد اثرگذار باشد. هر چند ممکن است سمینار در اولین دوره برگزاری با نقایصی هم همراه باشد.

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی