چهارشنبه 05ارديبهشت 1403

أربعاء 16 شوال 1445

Wednesday 24 April 2024

اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان مشمول معافیت مالیاتی سال ۹۶ ابلاغ شد

تعداد نمایش : (377) تاریخ انتشار : 1397/08/21

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیدمحمد صاحبکار افزود: اطلاعات ۲ هزار و ۳۳۳ شرکت دانش‌بنیان که تا پایان سال ۱۳۹۶ در «کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان» تأیید شده بودند، به سازمان امور مالیاتی کشور برای معافیت مالیاتی سال ۹۶ ارسال شد.

وی گفت: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز طی بخشنامه شماره ۱۱۳/۹۷/۲۰۰ مورخ ۱۳ آبان ۹۷، اسامی ۲ هزار و ۳۳۳ شرکت دانش‌بنیان، به همراه مصادیق فعالیت‌های دانش بنیان آن‌ها را به ادارات کل امور مالیاتی در سطح کشور ابلاغ کرد که برای همه ممیزان مالیاتی لازم الاجرا است.

صاحبکار افزود: اطلاعات شرکت‌ها که در اختیار ادارات کل مالیاتی سراسر کشور قرار گرفته، فقط تا پایان سال مالی ۱۳۹۶ معتبر است و برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی در سال‌های آینده، اطلاعات مورد نیاز بصورت سالانه تکمیل و توسط دبیرخانه کار گروه اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری، با اشاره به تغییرات سریع فناوری گفت: شاخص‌های شناسایی شرکت‌های دانش بنیان و نیز فهرست کالا‌ها و خدمات دانش بنیان، هر ساله توسط کارگروه مورد بازنگری قرار می‌گیرد و در صورتی که پیچیدگی‌های فنی محصولی کاهش یافته و تولید آن محصول پس از چند سال بصورت عادی در بین شرکت‌ها رایج شده باشد، محصول از لیست مصادیق مورد تأیید کارگروه خارج خواهد شد. از این رو برخی از محصولاتی که در گذشته و بر مبنای فهرست‌های قبلی مصوب کارگروه، مورد تأیید و از معافیت‌ها نیز بهره‌مند بوده است، اکنون بر اساس ارزیابی مجدد از شمول معافیت‌ها خارج شده اند.

عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: همزمان با استفاده شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان از معافیت‌های مالیاتی موضوع ماده (۳) قانون، امکان برخورداری آن‌ها از سایر معافیت‌های مالیاتی مندرج در جدول شماره (۶) اظهارنامه مالیاتی از جمله معافیت‌های مالیاتی واحد‌های پژوهشی، فناوری و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری نیز فراهم است.

صاحبکار درباره درآمد‌های مشمول معافیت مالیاتی گفت: معافیت مالیاتی به همه درآمد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تعلق نمی‌گیرد و فقط درآمد ناشی از کالا‌ها و خدمات دانش‌بنیان مشمول معافیت مالیاتی است، از این رو مصادیق فعالیت‌های مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان بصورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد که خوشبختانه در بخش استعلام‌های سامانه اشخاص حقوقی سازمان امور مالیاتی قابل مشاهده و دسترس خواهد بود.

وی افزود: با ابلاغ رییس محترم سازمان امور مالیاتی و به منظور بررسی دقیق‌تر، پرونده مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان به گروه‌های ویژه ارجاع می‌شود.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان گفت: تاکنون سازمان امور مالیاتی همکاری خوبی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای اجرای کامل معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان داشته که لازم است از توجه رئیس محترم و سایر همکاران سازمان امور مالیاتی کشور بصورت ویژه تشکر شود.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیانی که سؤالی درباره فرآیند معافیت مالیاتی داشته باشند می‌توانند با شماره تلفن ۸۳۵۳۴ تماس بگیرند، همچنین ارائه مشاوره مالیاتی از طریق درخواست در سامانه bizservices.ir برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است.

اطلاعات تکمیلی و متن کامل بخشنامه مربوط به معافیت مالیاتی سال مالی ۹۶ و سایر مقررات مرتبط با معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان بر روی سامانه www.Daneshbonyan.ir قرار دارد.

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی