پنج شنبه 09فروردين 1403

خميس 19 رمضان 1445

Thursday 28 March 2024

پارلمان اردن به پیش‌نویس قانون جنجالی «مالیات بر درآمد» رأی داد

تعداد نمایش : (307) تاریخ انتشار : 1397/08/28

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان اردن در نشست دیشب خود اصلاحیه پیش‌نویس قانون مالیات بر درآمد را که شامل افزایش سهم مالیات افراد و شرکت‌هاست، تصویب کرد.

طبق این قانون سقف معافیت از مالیات خانواده‌ها با درآمد ۲۰ هزار دینار (۲۸ هزار دلار)در سال ۲۰۱۹ و سقف معافیت مالیاتی افراد با درآمد ۱۰ هزار دینار (۱۴ هزار دلار) تعیین شده است.

«نبیل غیشان» نماینده پارلمان اردن در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در این باره گفت که طبق پیش‌نویس قانون مالیات بر درآمد که به تصویب پارلمان رسید حدود شش درصد اردنی‌ها به جمع پرداخت‌کنندگان مالیات می‌پیوندند.

وی از دولت خواست با هر گونه فرار مالیاتی از سوی افراد دارای درآمدهای بالا برخورد کند.

دولت اردن برای نخستین بار ۲۱ ماه می گذشته پیش‌نویس قانون مالیات بر درآمد را به مجلس نمایندگان ارائه کرد اما اعتراضات گسترده مردمی در سراسر کشور را به دنبال داشت که در پی آن دولت اردن به نخست‌وزیری «هانی الملقی» منحل شد و «عبدالله دوم» شاه اردن «عمر الرزاز» را به عنوان نخست‌وزیر جدید تعیین کرد.

الرزاز روز یکشنبه (دیروز) به نمایندگان پارلمان گفته بود که عدم موافقت با پیش‌نویس قانون مالیات بر درآمد به معنای آن است که اردن باید بهره بسیار بالایی برای بدهی‌های خارجی‌ خود پرداخت کند. 

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی