پنج شنبه 06ارديبهشت 1403

خميس 17 شوال 1445

Thursday 25 April 2024

مصوبات کمیسیون تلفیق درباره مالیات پزشکان با رای بالایی تصویب شدند/ پزشکان حتما باید مالیات بدهند

تعداد نمایش : (269) تاریخ انتشار : 1397/10/29

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره فشار لابی پزشکان به کمیسیون تلفیق مجلس برای حذف ماده‌های الزام پزشکان برای نصب کارت خوان در مطب و پرداخت ۱۰ درصد از کارمزد خود به عنوان مالیات به دولت گفت: به لحاظ قانونی این امکان وجود دارد و اگر بررسی و رای گیری مجدد بتواند دو سوم آرا را در کمیسیون تلفیق مجلس کسب کند، این تغییر انجام می‌شود.


میرزایی ادامه داد: به اعتقاد بنده، مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس درباره اخذ مالیات از پزشکان نباید بررسی و رای‌گیری مجدد شوند، زیرا هر دو مصوبه با رای بسیار بالایی در کمیسیون تلفیق تصویب شدند. علاوه بر این، از نظر نمایندگان مجلس، جامعۀ پزشکی، جامعۀ زحمت‏کشی هستند و برای سلامتی جامعه موثرند، اما پزشکان مثل سایر اصناف در قبال کشور تعهدی دارند. یکی از راه‏های انجام تعهد هم پرداخت مالیات است. در بسیاری از کشور‌ها به کسی شهروند می‌گویند که مالیات بپردازد ضمن آنکه نسبت به این پرداخت هم حساسیت زیادی وجود دارد. حتی اگر قهرمانان ملی مالیات ندهند، مشمول جرائمی قرار می‌گیرند.


عضو کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: در ایران وقتی از حقوق یک میلیون تومانی یک کارگر، مالیات اخذ می‌شود، توقع از جامعه پزشکی به مراتب بیشتر است. کشور ما در صورتی ساخته می‌شود که مانند دیگر کشور‌ها اتکایمان به منابع مالیاتی باشد؛ لذا بعید می‌دانم این دو مصوبه تغییر کند.


میرزایی افزود: در حال حاضر، ذهنیت منفی درباره بحث مالیات پزشکان در جامعه شکل گرفته است. این مصوبات کمیسیون تلفیق کمک می‌کند تا نگاه به این قشر از جامعه تصحیح شود.


عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پایان اظهار داشت: در این راستا انتظار ما از سازمان نظام پزشکی و سایر انجمن‌ها یا تشکل‌های صنفی مرتبط با جامعه پزشکی این است که در اجرای درست این قانون کمک کنند و نه اینکه انتظار داشته باشند که این قانون تغییر پیداکند. به ویژه آنکه، همان طور که بیان کردم به نظر من این قانون تغییر پیدا نخواهد کرد.

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی