جمعه 31فروردين 1403

الجمعة 11 شوال 1445

Friday 19 April 2024

کارانه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مشمول مالیات پلکانی می‌شود

تعداد نمایش : (153) تاریخ انتشار : 1397/11/30

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 30 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با پیشنهاد اصلاح  و رفع ابهام بند(الف) تبصره 6 این لایحه با  137رأی موافق، 48 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. همچنین نمایندگان بند (الف) تبصره 6 این لایحه مبنی بر دریافت مالیات پلکانی از کارانه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

بنابراین گزارش در این تبصره مالیات به صورت پلکانی از ۱۰ تا ۳۵ درصد و بر اساس دستمزدها محاسبه شده بود، اما استثنایی آمده که حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی، حق‌التدریس، حق‌التحقیق و حق پژوهش ۱۰ درصد محاسبه شود.

همچنین احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس در پیشنهادی خواستار حذف این استثنا شد و گفت: باید اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی نیز مانند سایرین به صورت پلکانی براساس درآمد خود مالیات بپردازند اما نمایندگان با حذف این استثنا مخالفت کردند.

در ادامه محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه و نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی پیشنهادی را ارائه داد که براساس آن از کارانه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشگاه های علوم پزشکی مالیات پلکانی دریافت شود و شامل معافیت‌ها نباشند.

محمدعلی ابطحی نیز در موافقت با این پیشنهاد با اشاره به گزارش مرکز پژوهش ها مبنی بر وجود ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی، گفت: شرایط تحریمی اقتضا می کند دولت و مجلس گام های مهمی برای اصلاح نظام مالیاتی بردارند.

این گزارش می‌افزاید: پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه نیز با این پیشنهاد موافق است.

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی