جمعه 10فروردين 1403

الجمعة 20 رمضان 1445

Friday 29 March 2024

آغاز ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1400

تعداد نمایش : (164) تاریخ انتشار : 1400/05/03

برای نخستین بار در سال 1290 اصطلاح اهل خبره در قانون محاکمات جزایی به کار برده شد و در سال 1317 قانونی به نام قانون کارشناسان رسمی به تصویب رسید . در این زمان اداره امور کارشناسان برعهده اداره فنی دادگستری بود .آزمون کارشناس رسمی دادگشتری قوه قضاییه برای جذب افراد مورد نیاز این سازمان است .

 

از ابتدا تشکیل یک سازمان مستقل مورد توجه کارشناسان رسمی بود و سرانجام در سال 1358 مقرراتی تحت عنوان « لایحه قانون مربوط به استقلال کانون کارشناسان رسمی دادگستری » به تصویب شورای انقلاب اسلامی رسید و در نهایت کانون از اداره فنی دادگستری جدا شده و مستقلا شروع به کار کرد . در حال حاضر تقریبا 28 استان در کشور دارای کانون های مستقل هستند .

 

اول باید به این نکته اشاره ای داشته باشیم که طبق روال سال های گذشته آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دو یا سه سال یکبار برگزار می شود . ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دوره های قبلی در محدوده مهر ماه انجام شده و لذا احتمالا زمان ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال ۱۴۰۰ نیز مشابه دوره های قبلی بوده و در محدوده مهر انجام می شود.

به نقل از مرکز وکلا، فرآیند ثبت‌نام داوطلبان آزمون کارشناسی رسمی دادگستری از سوم تا نهم مرداد انجام می‌شود.

کارشناسان رسمی دادگستری و مشاوران خانواده قوه قضاییه، ثبت‌نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری به مدت هفت روز در «سایت سازمان سنجش کشور» www.sanjesh.org انجام می‌شود.


این آزمون در ۲۴ رشته روز پنجشنبه ١٨ شهریور سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی