شنبه 08ارديبهشت 1403

سبت 19 شوال 1445

Saturday 27 April 2024

باید و نبایدهای بررسی تراکنش های مشکوک بانکی

تعداد نمایش : (162) تاریخ انتشار : 1397/02/30

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی تراکنش های مشکوک بانکی برای کسب مالیات، اظهار داشت: یکی از راه های شناسایی افراد با در آمد بالا،  بررسی تراکنش حساب های بانکی است، این کار برای همه حساب ها انجام نمی شود به طور مثال وقتی گردش مالی حساب یک جوان 18 ساله عددی میلیاردی است،  موضوع در دستور کار قرار می گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بررسی شود منابع درآمدی حساب های نجومی از کجا تامین می شود، ادامه داد: فلسفه وجودی قانون مبارزه با پولشویی این است که درآمدهای مشکوک مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شود که منشا چنین درآمدهایی از کجاست.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که اثبات شود درآمدها مشکوک است و تلاش برای فرارمالیاتی صورت می گیرد  سازمان امور مالیاتی می تواند با استناد به قوانین،  مالیات لازم را مطالبه کند.

فرار مالیاتی

 

وی در خصوص ارائه گزارش از سوی سازمان امور مالیاتی در خصوص تراکنش های مشکوک، بیان داشت: وزارت امور اقتصاد و دارایی برای اجرای قانون مبارزه با پولشویی و وظیفه ای که بانک مرکزی دارد، باید بررسی های لازم را در این زمینه انجام می دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون بودجه گفت: قانون تکلیفی برای اینکه از چه کسانی مالیات دریافت شود، ندارد اما سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای وظایف خود و عملیاتی کردن قانون مبارزه با پولشویی باید تراکنش های مشکوک را مورد بررسی قرار دهند.

نام
ایمیل
توضیحات
Captcha
کد امنیتی